top of page

מסעדת זומה בדובאי

הגעתם לעיר החדשנית והמסקרנת בעולם, ביקרתם כבר בכמה אטרקציות והתמקמתם בנוחות במלון שלכם. ומה עושים עכשיו? התשובה היא כמובן - אוכלים! כמו כל דבר, גם כמות המסעדות בדובאי היא מוגזמת ומבלבלת, והמבחר מגוון כל כך , עד שאין ספק שכל אחד יכול למצוא את מבוקשו ואת טעמו. אבל, אי אפשר לסיים חופשה בעיר מבלי לאכול פעם אחת (לפחות) במסעדה זומה בדובאי. מדובר במסעדה טרנדית ומגניבה המשלבת טעמים יפניים מסורתיים עם טוויסט עכשווי, מה שהופך אותה לאחד המקומות הקשים ביותר להשיג בהם שולחן בדובאי. עם שפע של מסעדות זומה מצליחות בכל רחבי העולם, אין זה פלא שמבקרים בדובאי לא יכולים להתאפק להתמכר למטבח היפני העכשווי של זומה, מכיוון שזו אחת המסעדות היפניות המובילות בעיר.



איפה זה?

זומה ממוקמת בלב העיר, במרכז הפיננסי הבינלאומי של דובאי (DIFC), ליד מגדל בורג' ח'ליפה המדהים. ליתר דיוק, היא ממוקמת ברחוב האושר, והדרך שבה מומלץ להגיע ברכב תהיה פשוט לנסוע על הכביש עד שרואים את השלט "“Empower” בבניין ממול, שם צריך לפנות לחניון. מיד עם הכניסה, תראו את המעלית של זומה ושירותי Valet משמאל. פשוט היכנסו, ויהיה לכם שירות חניה חינם אם אתם אורחי המסעדה. מסעדת זומה בדובאי נפתחה בשנת 2008 ועד היום יש תור של אנשים שמחכים בסבלנות בכניסה לתורם לנסוע במעלית הזכוכית ולעלות שתי קומות למעלה משירותי החניה, אל דלפק הקבלה של המסעדה. מיד כשמגיעים לכניסה, צבא של מארחות מצוידות באייפדים מוביל ביעילות את האורחים לשולחנותיהם. מי שמחפש חווית אוכל רשמית יותר יעדיף לרדתת קומה אחת אל המסעדה, שם דלפק סושי המאויש על ידי שפים עומד במרכז הבמה. מי שמעוניין בחוויה משוחררת יותר ומוכן לוותר על מופע הסושי, יכול להינות יותר אם ישב בקומה העליונה בטרקלין, שם תמצאו כיסאות קטיפה בגווני אודם וארגמן המקיפים שולחנות אוכל נמוכים, שלמרבה המזל עדיין גדולים מספיק לסעודה. בעוד שהתפריט של זומה הוא לחלוטין קשור למטבח היפני העכשווי, הרי שתפריט המשקאות הנרחב שלה הוא בהחלט אחר. מרטיני הצ'ילי והפסיפלורה הוא מרכיב עיקרי ברשימת הקוקטיילים הקלאסיים של זומה מסיבה מסוימת, וקשה להחליט אם ללגום אותו או את קוקטייל פאלומה היפני, שמוגש עם קוביית קרח ענקית במרכזו ומשלב טקילה עם יוזו והיביסקוס בכוס עם שוליים של מלח הימלאיה. הצוות של יוזה יוכל לעזור לכם בדילמה זו, כמו גם להמליץ על מנות ושילובים, וכל זאת בסבלנות אין קץ ועם חיוך לבבי שמרגיש אמיתי ולא מאולץ.


מה אוכלים?

המטבח של זומה הוא, כאמור, מטבח יפני מודרני הוא אותנטי אך לא מסורתי. התפריט מציג מגוון מנות משלושת המטבחים שלו: המטבח הראשי, דלפק הסושי וגריל הרובטה (גריל פחמים יפני). זומה נחשבת כמסעדת איזקאיה יפנית ששמה דגש על שיתוף. המסעדה מגישה את האוכל שלה בזרימה מאוזנת ברגע שהוא מוכן, ומאפשרת לסועדים לטעום כל מנה בקצב רגוע. התפריט המקיף של המסעדה מציע כמה מאכלים יפניים טעימים כמו סושי, סשימי, בקלה שחורה במרינדה במיסו ומגש של מנות קטנות יותר. כדאי להזמין גם את הסביצ'ה בס ים - רצועות של בס ים עם יוזו, שמן כמהין וביצי סלמון, את ה - wagyu no tataki kuro natsu toryufu nose - פרוסות דקות של טטאקי בקר וואגיו השוחות ברוטב פונזו כמהין יפהפה, ומייצגת את המרכיבים האיכותיים והטעמים הנועזים שעליהם בנתה זומה את המוניטין המופלא שלה, את מנת ה- chutoro tarutaru kyabia Zoe - מנה יפה המציגה בטן טונה שומנית מוכנה למחצה עם עיטור של ביצי קוויאר, על לחמניית מיסו חמאתית, וכמובן - מגש של סושי. סושי תמיד היה גורם המשיכה לזומה ובצדק - עם ההזמנה יגיע לשולחן מגש דקדנטי המלא בנדיבות בסושי קלאסי, ניגירי, מאקי וסשימי טעימים, שהציעו משהו לכל חובב רו פוד.האוכל מוגש בתוך פסל קרח מתנשא ומרשים. כמובן שגם כאן יש התלבטות - מה לטרוף קודם - את בשר הוואגיו, את הטורו סשימי או את הניגירי שרימפס המתוק - אבל אנחנו בטוחים שתצליחו להסתדר. זומה נחשבת למסעדה שסללה את הדרך הן ליצוא הבינלאומי והן לקונספטים תוצרת בית לחיזוק רובע ה DIFC של דובאי כבירה הקולינרית של העיר. אם יש לכם מקום לקינוח, אל תפספסו את עוגת התה והבננה הירוקה המוגשת עם גלידת קוקוס ורוטב טופי בוטנים.




האיזאקיה היפנית המודרנית הזו זוכה בגאווה לשבחים ופרסים רבים בתחום הקולינריה העולמית, בשל העקביות המוחלטת שלה, השירות הבקיא והמטבח המושלם. בין אם יושבים בלונדון, ניו יורק, בנגקוק או בדובאי, הסועדים יכולים לצפות לאותה חוויה ללא רבב. הישג מרשים בהתחשב בנוף המסעדות התחרותי של דובאי. מומלץ בחום, רק לא לשכוח להתקשר ולהזמין מקום מראש!


111 צפיות
bottom of page